Fandom

Ensiklopedia Islam

Bangga presiden MP, adun PAS tidak terjun dari bahtera

1.092pages on
this wiki
Add New Page
Bicara0 Share

Bangga presiden MP, adun PAS tidak terjun dari bahtera [[1] SEBERANG JAYA, 20 Mac: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang Pencapaian berbangga dengan semua ahli Parlimen (MP) mahupun Ahli Dewan Undangan Negeri (adun) parti itu kerana tidak turun-gopoh negara daripada terjun bahtera yang sedang belayar.

Ketika menyampaikan Amanat di Perpustakaan Dewan Negeri di sini, pagi tadi beliau menambah, berbanding parti lain dalam Pakatan Rakyat, PAS ternyata ke hadapan Sebagai sebuah organisasi yang mantap.

"Walaupun kadang-kadang terumbang ambing bahtera PAS berjaya namun menunjukan prestasi yang baik tidak mudah terjerat dengan mainan politik yang dicipta oleh UMNO dan Barisan Nasional (BN). Gopoh Sikap tidak sebarang Menghadapi Rintangan," jelasnya dalam program ini Anjuran Badan Perhubungan PAS Negeri Pulau Pinang .

Oleh itu, beliau menggesa semua harus PAS pertubuhan program dengan Menguruskan dan berkesan lebih agresif supaya Muncul rumus baru lagi yang boleh mendekatkan masyarakat dengan PAS.

"Di sinilah kekebalan PAS menerusi baiah, usrah dan pertemuan dapat menghindarkan tanggapan buruk serta memperjelaskan kedudukan sebenar sekaligus boleh membersihkan tohmahan musuh.

"Sebenarnya baiah, usroh dan pertemuan Dalaman PAS memberi kelebihan pada sendiri. Kita boleh membina dan Kekuatan Dalaman mengawal tindak tanduk yang boleh mengancam kestabilan politik parti sendiri," tegasnya.

Katanya, sikap sedemikian boleh Membentuk jati diri yang kuat di samping bersatu hati dalam sebarang isu bersama dan memantau Jika timbul Persoalan yang sukar diselesaikan.

Beliau yang juga Ahli Parlimen PAS Marang menegaskan tetap memilih jalan demokrasi untuk menawan malaysia walaupun tahu ia datang dari barat.

Melaluinya, kata beliau berpeluang PAS menyampaikan dakwah dan penerangan dengan lebih baik asalkan Menguruskan bijak penyampaian kandungan samada di masjid, surau medan ataupun ceramah sempena hari kebesaran Islam dan sebagainya.

Tambahnya, PAS adalah wadah politik yang perlu dipertanggugjawabkan bukan untuk main-main, maka apa yang diputuskan oleh pucuk pimpinan telah banteng kira semua Risiko.

"Kita bukan yang Mahu berperang membunuh musuh tapi Berdemokrasi yang mana kita perlu mengintai peluang agar terus berjaya menonjolkan PAS ke arah yang lebih tinggi," tambahnya

Also on Fandom

Random Wiki